|

Acum ai reducere suplimentara de pana la 18% extra pentru volumul tau de expedieri! Deschide cont acum!

 

Calculeaza pretul expeditiei

Calculeaza pretul si trimite-ti pachetul online acum prin Curier Online!

Expediere colet

Condiţii generale privind furnizarea serviciilor poştale ale societății SC INNOVATIVE FRANCHISE SRL

SC INNOVATIVE FRANCHISE SRL (în continuare denumită „CURIER ONLINE”) cu sediul în loc. Oradea, str. Aluminei, nr. 76, bl. M1, sc. A, et. 1, ap. 8, jud. Bihor, cod unic de înregistrare 44275631, în calitate de revânzător de servicii poștale oferă prin intermediul platformei www.curier-online.ro servicii poștale având ca obiect trimiteri poștale interne și internaționale către persoane înscrise pe această platformă în următoarele condiții:

I. INFORMAŢII DE IDENTIFICARE:

Denumire: SC INNOVATIVE FRANCHISE SRL Număr de ordine în Registrul Comerţului: J05/1288/2021 Cod unic de înregistrare: 44275631 Adresă sediu social: loc. Oradea, str. Aluminei, nr. 76, bl. M1, sc. A, et. 1, ap. 8, jud. Bihor Pagina web: https://www.curier-online.ro E-mail: suport@curier-online.ro Telefon serviciu clienți: 0771.487.242

II. Definiții:

Colet poştal - trimitere poştală cu greutatea maximă de 31,5 kg ce conţine bunuri cu sau fără valoare comercială;

Trimitere poștală (denumită în cele ce urmează expediere) - bun adresat aflat în forma finală în care urmează să fie transportat și livrat la adresa indicată de expeditor pe trimiterea în sine pe ambalaj sau într-o listă de distribuție. Pe lângă trimiterile de corespondență în această categorie sunt incluse coletele poștale care conțin bunuri cu sau fără valoare comercială;

Serviciul express - serviciu poștal care presupune în mod cumulativ:

  • a) eliberarea de către furnizor expeditorului a unui document care permite furnizorului identificarea internă a trimiterii în rețeaua poștală și care atestă data, ora și minutul depunerii, precum și de regulă plata tarifului;
  • b) predarea trimiterii poștale la adresa destinatarului personal către acesta sau către persoana autorizată să primească trimiterea poștală;
  • c) predarea rapidă a trimiterii poștale;
  • d) răspunderea furnizorului pentru nerespectarea timpilor de livrare;

Serviciul de trimitere contra ramburs - serviciu poștal a cărui particularitate constă în achitarea de către destinatar expeditorului prin intermediul rețelei poștale a contravalorii bunului care face obiectul trimiterii poștale înregistrate;

Serviciul confirmare de primire - serviciu poștal a cărui particularitate constă în predarea către expeditor a dovezii privind predarea trimiterii poștale înregistrate confirmată în scris de către destinatar;

Serviciul schimbare destinaţie - serviciu poștal având ca obiect trimiteri poștale înregistrate a cărui particularitate constă în posibilitatea schimbării înainte de predarea trimiterii la solicitarea expresă a expeditorului comunicată furnizorului într-un termen convenit în prealabil cu acesta a destinatarului sau a adresei de livrare, precum și în posibilitatea opririi predării trimiterii poștale;

Serviciul livrare specială - serviciu poștal având ca obiect trimiteri poștale înregistrate a cărui particularitate constă în predarea trimiterii poștale personal destinatarului sau persoanei autorizate să primească trimiterea poștală potrivit indicațiilor expeditorului privind fie data și ora predării la adresa indicată, fie ordinea de predare în cazul mai multor destinatari;

Serviciul de trimitere cu valoare declarată - serviciul poștal a cărui particularitate constă în asigurarea unei trimiteri poștale înregistrate împotriva pierderii, furtului, distrugerii totale sau parțiale ori deteriorării pentru o sumă care nu poate depăși valoarea declarată de către expeditor și în eliberarea la cerere ulterior depunerii respectiv livrării trimiterii poștale a unei dovezi privind depunerea trimiterii poștale sau livrarea la destinatar fără a fi confirmată în scris de către acesta;

Serviciul de trimitere recomandată - serviciul poștal ale cărui particularități constau în oferirea unei garanții forfetare împotriva riscurilor de pierdere, furt, distrugere totală sau parțială ori deteriorare a trimiterii poștale înregistrate și în eliberarea la cerere ulterior depunerii respectiv livrării trimiterii poștale a unei dovezi privind depunerea trimiterii poștale sau livrarea la destinatar fără a fi confirmată în scris de către acesta;

Serviciul de publicitate prin poștă - serviciul poștal având ca obiect un număr de minimum 500 de trimiteri poștale interne sau internaționale depuse la același punct de acces în același timp care urmează să fie transportate și livrate la adresa indicată de expeditor pe trimiterea în sine sau pe ambalajul acesteia constând exclusiv în materiale de reclamă, marketing sau publicitate ce conțin mesaje identice cu excepția numelui, adresei și numărului de identificare a destinatarului, precum și a altor modificări care nu alterează natura mesajului. Nu constituie publicitate prin poștă:

  • a) chitanțele, facturile, situațiile financiare și alte mesaje având un conținut diferit;
  • b) trimiterile poștale care conțin în afară de publicitate prin poștă și alte trimiteri în același ambalaj.

III. Dispoziții generale

Aceste condiții generale privind furnizarea serviciilor poștale ale CURIER ONLINE se aplică raporturilor juridice legate de furnizarea de servicii poștale născute conform prevederilor legale în temeiul acestui document.

Părțile contractante sunt clientul și CURIER ONLINE care acceptă comanda de a prelua și livra trimiterile poștale. Colectarea, sortarea, transportul și livrarea trimiterii poștale se va efectua prin partenerii CURIER ONLINE . Fiecare trimitere poștală se identifică în rețeaua poștală printr-un număr unic de transport (AWB).

III.1. Serviciile poștale incluse în sfera serviciului universal oferite și prestate de INNOVATIVE FRANCHISE sunt:

Servicii constând în colectarea, sortarea, transportul și livrarea trimiterilor poștale interne și internaționale în greutate de până la 2 kg (inclusiv) (trimiteri de corespondență imprimate);

Servicii constând în colectarea, sortarea, transportul și livrarea coletelor poștale interne și internaționale în greutate de până la 10 kg (inclusiv);

Servicii constând în distribuirea coletelor poștale internaționale cu limite de greutate între 10 kg și 20 kg (inclusiv) expediate din afara teritoriului României către o adresă aflată pe teritoriul acesteia;

Serviciul de trimitere recomandată având ca obiect trimiteri poștale interne și internaționale în greutate de până la 2 kg (inclusiv) (trimiteri de corespondență imprimate);

Serviciul de trimitere cu valoarea declarată având ca obiect trimiteri poștale interne și internaționale în greutate de până la 2 kg (inclusiv) (trimiteri de corespondență imprimate) sau colete poștale interne și internaționale în greutate de până la 10 kg (inclusiv), respectiv colete poștale internaționale cu limite de greutate între 10 kg și 20 kg (inclusiv) expediate din afara teritoriului României către o adresă aflată pe teritoriul acesteia.

III.2. Serviciile poștale neincluse în sfera serviciului universal oferite și prestate de CURIER ONLINE sunt:

Servicii constând în colectarea, sortarea, transportul și livrarea trimiterilor poștale interne și internaționale în greutate mai mare de 2 kg (corespondență imprimate);

Servicii de publicitate prin poștă având ca obiect trimiteri poștale interne și internaționale;

Servicii constând în colectarea, sortarea, transportul și livrarea coletelor poștale interne cu limite de greutate între 2 și 31,5 kg (inclusiv);

Servicii constând în colectarea, sortarea și transportul coletelor poștale internaționale cu limite de greutate între 2 kg și 31,5 kg (inclusiv) expediate de pe teritoriul României către o adresă aflată în afara teritoriului acesteia;

Servicii constând în distribuirea coletelor poștale internaționale cu limite de greutate între 0 kg și 31,5 kg (inclusiv) expediate din afara teritoriului României către o adresă aflată pe teritoriul acesteia;

Serviciul contra ramburs având ca obiect trimiteri poștale interne și internaționale;

Serviciul schimbare destinație având ca obiect trimiteri poștale interne și internaționale;

Serviciul livrare specială având ca obiect trimiteri poștale interne;

Serviciul confirmare de primire având ca obiect doar trimiteri poștale interne;

Serviciul express având ca obiect trimiteri poștale interne și internaționale.

III.3. Condiții pe care trebuie să le îndeplinească trimiterile poștale:
III.3.1 Dimensiunea și greutatea trimiterii poștale:

Vor fi acceptate trimiterile poștale cu următoarele dimensiuni și greutăți:

  • Greutate maximă: 31,5 kg – pentru trimiterile poștale interne și internaționale;
  • Lungime maximă: 120 cm pentru trimiteri poștale internaționale care fac obiectul serviciului express; 175 cm pentru toate celelalte trimiteri poștale interne (inclusiv cele care fac obiectul serviciului Express) și internaționale;
  • Circumferința + lungime <= 300 cm (Circumferința = 2 x înălțime + 2 x lățime) pentru toate trimiterile poștale interne și internaționale.
III.3.2 Modul de ambalare sau gradul de prelucrare a trimiterii poștale:

Clientul expeditor este unic răspunzător pentru asigurarea ambalării adecvate interioare și exterioare a trimiterilor poștale în raport cu natura și greutatea conținutului acestea trebuind să fie ambalate cu un înveliș exterior opac astfel încât să nu permită vizualizarea conținutului. Trimiterile poștale vor fi ambalate în mod compact.

În cazul trimiterilor poștale având ca obiect bunuri fragile clientul are obligația să asigure o ambalare corespunzătoare în raport cu natura bunului fragil introdus în rețeaua poștală utilizând ca umplutură talaș, polistiren antișoc sau alt material (de exemplu: folie cu bule, talaș, polistiren antișoc etc.) care atenuează șocul mecanic și să aibă aplicată inscripția „Fragil”.

În toate cazurile Clientul expeditor trebuie să asigure ambalarea astfel încât conținutul trimiterilor poștale să fie suficient protejat în vederea manipulării mecanice sau manuale în timpul procesului de colectare, sortare, livrare (înălțimea de cădere în diagonală de la 80 cm). În plus este obligatoriu să nu fie posibil accesul la conținutul trimiterilor fără a lăsa urme.

La modalitatea de ambalare clientul expeditor trebuie să se asigure că bunurile ce urmează a fi expediate nu vor fi ambalate în mai multe colete individuale legate/prinse între ele care să circule sub același document unic de transport.

Recomandări și instrucțiuni privind metodele de ambalare în funcție de categoria bunurilor sunt descrise pe larg pe site-ul subscrisei: Conditii de impachetare continut colete

III.3.3 Modul de completare a datelor de identificare a destinatarului:

Trebuie să fie indicate în mod corect și complet următoarele date ale destinatarului: Nume, Prenume, Adresă inclusiv localitatea și județul, numărul de telefon (recomandabil) etc.;

Recomandabil a fi înscrise și datele expeditorului cu excepția serviciului contra ramburs, caz în care este obligatoriu să fie înscrise și datele expeditorului;

III.3.4 Zonele geografice în care furnizorul poate livra trimiterile poștale prin mijloace proprii și zonele geografice în care poate asigura livrarea prin intermediul unui alt furnizor: întreg teritoriul României și internațional conform Ofertei comerciale;

În cazul serviciului Contra ramburs: limita maximă admisă a contra rambursului este de 5.000 lei în cazul destinatarului persoană juridică și 10.000 lei în cazul destinatarului persoană fizică conform art. 3 alin. (2) din Legea nr. 70/2015 pentru întărirea disciplinei financiare privind operațiunile de încasări și plăți în numerar și pentru modificarea și completarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 193/2002 privind introducerea sistemelor moderne de plată cu modificările și completările ulterioare;

IV. Modalitățile de plată a tarifului serviciului poștal:

Plata cu cardul la POS în punctele de acces/contact fixe deservite de personal ale furnizorului de servicii poștale prin care se asigură prestarea serviciului ori plata cu cardul la curier. Clienții - persoanele fizice și persoanele juridice - pot alege să achite contravaloarea serviciului la momentul depunerii trimiterii poștale (COP – plata la expeditor) sau pot opta pentru achitarea acestuia de către destinatarul trimiterii poștale în cazul acelor servicii la care plata la destinație este prezentată ca opțiune de plată (plata la destinație) conform ofertei comerciale;

Plata online – prin intermediul platformei www.curier-online.ro înainte de momentul preluării trimiterii postale de către furnizorul de servicii poștale care colectează trimiterea poștală;

Numerar/ordin de plată/bilet la ordin/file CEC/compensare - în cazul persoanelor juridice cu care s-au încheiat contracte (în baza unor oferte individuale negociate) suplimentare ofertei comerciale a CURIER ONLINE;

Moneda (admisă) în care se poate face încasarea respectiv achitarea sumelor de bani în cazul serviciului Contra ramburs: RON pentru trimiterile poștale interne, EURO sau moneda locală a statului pentru trimiterile poștale internaționale livrate în alte țări. Plata sumelor încasate în acest caz se va face către expeditor în RON la cursul Libra Bank din ziua efectuării plății.

V. Nu pot face obiectul serviciilor poștale furnizate fiind astfel excluse de la colectare, sortare, transport și livrare următoarele trimiteri poștale:

Trimiteri poștale care nu pot fi prelucrate cu personalul și mijloacele obișnuite de care dispune furnizorul (care exced dimensiunilor și limitelor de greutate de mai sus); a căror livrare este interzisă de dispozițiile legale; etc.;

Trimiteri poștale având ca obiect bunuri cu valoare specială cu deosebire metale prețioase, bijuterii veritabile, pietre prețioase, perle veritabile, antichități, lucrări de artă, tablouri care fac parte din patrimoniul național;

Trimiteri poștale având ca obiect bunuri contrafăcute, produse ADR, instrumente de negociere, bani, documente de valoare, acte originale, titluri de valoare, file CEC, bilete la ordin, cambii, cartele telefonice sau certificate de valoare similare, acte de identitate, carduri bancare;

Trimiteri poștale având ca obiect vouchere și bilete de acces;

Trimiteri poștale având ca obiect blănuri, covoare, ceasuri, alte articole de bijuterie și bunuri din piele cu o valoare declarată mai mare de 500 euro/trimitere poștală (sau echivalent în RON);

Trimiteri poștale având ca obiect bunuri (produse) perisabile, bunuri (produse) alimentare, medicamente;

Trimiteri poștale având ca obiect orice alte bunuri cu o valoare declarată mai mare de 13.000 euro/trimitere poștală (sau echivalent în RON);

Trimiteri poștale al căror conținut și/sau aspect exterior contravin legii;

Trimiteri poștale având ca obiect arme de foc așa cum sunt definite de legea referitoare la arme de foc din România, o țară de tranzit sau țara colectare ori de destinație, părți/componente ce alcătuiesc/fac parte din categoria arme de foc sau arme dezasamblate, muniție pentru arme de foc – indiferent de tip, formă sau calibru;

Trimiterile poștale constând în bunuri al căror transport este interzis prin dispoziții legale, fie chiar și numai pe o porțiune din parcurs;

Trimiterile poștale al căror ambalaj prezintă inscripții care contravin ordinii publice sau bunelor moravuri, precum și trimiterile poștale constând în bunuri care contravin ordinii publice sau bunelor moravuri dacă se depun neambalate sau în ambalaj transparent;

Trimiterile poștale care prezintă etichete sau inscripții vechi neîndepărtate;

Trimiterile poștale care prin modalitatea de ambalare sau prin natura conținutului pot cauza deteriorări unor bunuri sau pot pune în pericol persoane, precum și trimiteri poștale având ca obiect țigări (peste 10 pachete țigări), animale vii sau moarte, materiale pentru examinări medicale sau biologice, deșeuri medicale, substanțe stupefiante, rămășițe umane sau animale, părți ale corpului sau organe;

În cazul trimiterilor poștale internaționale, conținutul trimiterilor al căror export sau import este interzis sau necesită aprobări speciale în concordanță cu reglementările țării respective de colectare/livrare poștală, tranzit sau destinație;

Trimiterile poștale constând în bunuri pentru care sunt stabilite condiții speciale de transport prin dispoziții legale, administrative, economice, sanitare, veterinare, fitosanitare și altele similare, în condițiile prevăzute prin aceste dispoziții.

Trimiterile poștale pot fi refuzate la livrare de către furnizorul de servicii poștale dacă după acceptarea trimiterii poștale se descoperă un motiv de excludere sau dacă există motive temeinice de presupunere a excluderii trimiterii poștale de la colectare, sarcina probei revenind în aceste circumstanțe INNOVATIVE FRANCHISE.

În plus față de orice răspundere constituită legal, clientul va răspunde pentru orice pagubă directă cauzată de bunurile care fac obiectul trimiterilor poștale și care sunt excluse de la acceptare (colectare).

VI. Scopul serviciilor. Termene de păstrare.

Serviciile acoperă:

CURIER ONLINE colectează și livrează trimiterile prin partenerii săi furnizori de servicii poștale, inclusiv prin intermediul punctelor de acces și contact aparținând partenerilor;

Livrarea cu scopul îndeplinirii obligației destinatarului sau persoanei autorizate la adresa indicată de expeditor, cu excepția cazurilor în care există un motiv plauzibil de a pune la îndoială dreptul acestei persoane de a prelua trimiterea poștală (nu este obligatorie verificarea de către furnizor a identității acestei persoane cu excepția trimiterilor poștale recomandate, CURIER ONLINE asumându-și răspunderea în consecință cu privire la acest fapt). CURIER ONLINE oferă de asemenea posibilitatea de a livra trimiterile poștale la un sistem automat de livrare al partenerilor săi prin intermediul cărora se efectuează livrarea. CURIER ONLINE nu oferă și asigură livrarea trimiterii poștale la cutia poștală.

Returul către client (expeditor) al oricăror trimiteri poștale ce nu pot fi livrate sau sunt refuzate de destinatar;

CURIER ONLINE asigură prin intermediul furnizorilor de servicii poștale parteneri efectuarea unei încercări de livrare. În cazul în care destinatarul sau persoana autorizată să primească trimiterea poștală nu este găsită la destinație, furnizorul va lăsa un aviz ce conține detalii despre: numărul documentului de transport, data avizării destinatarului, perioada de păstrare a trimiterii poștale la dispoziția destinatarului, precum și denumirea, adresa și programul de lucru cu publicul al punctului de contact de la care poate fi ridicată trimiterea poștală, iar în cazul în care la adresa destinatarului nu este instalat niciun recipient pentru primirea trimiterilor poștale, furnizorul va lua toate măsurile pentru a se asigura că avizul va ajunge la cunoștința destinatarului, inclusiv prin transmiterea acestuia prin mijloace electronice, excepție făcând însă serviciile poștale Express și Livrare specială, în cazul cărora după încercarea de livrare (efectuată în termenul maxim aferent serviciului poștal și respectiv trimiterii poștale în cauză) furnizorul va returna trimiterea poștală ce face obiectul unuia dintre aceste servicii la expeditor/integrator. În cazul în care destinatarul refuză primirea trimiterii poștale, returul se procesează automat în aceeași zi fără parcurgerea procedurii de avizare a destinatarului.

Dacă în urma încercării de livrare trimiterea poștală nu va fi predată destinatarului, aceasta va fi păstrată fără a implica vreun tarif la punctul de contact deservit de personal al furnizorului prin intermediul căruia CURIER ONLINE asigură prestarea serviciului poștal de unde poate fi ridicată în decurs de 5 zile calendaristice de la data avizării destinatarului.

În cazul în care trimiterea poștală nu poate fi predată destinatarului și nici returnată expeditorului, aceasta va fi păstrată timp de 9 luni de la data preluării, perioadă care nu va implica plata unor tarife în vederea păstrării.

Numărul minim de trimiteri poștale care pot face obiectul serviciului poștal: minimum 1 cu excepția serviciului de publicitate prin poștă, caz în care numărul minim este de 500 de trimiteri poștale interne sau internaționale.

Pentru serviciile poștale contra ramburs, confirmare de primire, schimbare destinație, livrare specială și respectiv pentru serviciile având ca obiect trimiteri poștale cu valoarea declarată, CURIER ONLINE are obligația ca prin intermediul furnizorilor parteneri să elibereze la momentul acceptării trimiterii poștale un înscris care să ateste serviciul ales de către expeditor.

Momentul acceptării trimiterii poștale în rețeaua poștală este momentul depunerii la punctul de acces nedeservit de personal/preluării trimiterii poștale de către personalul/reprezentanții furnizorului.

În momentul acceptării (colectării)/preluării trimiterilor poștale, acestea se vor cântări, măsura și greutatea ce se va lua în calcul va fi cea mai mare dintre greutatea fizică și cea volumetrică.

Tariful serviciului poștal este stabilit inclusiv pe baza caracteristicilor fizice ale trimiterii poștale determinate la momentul acceptării respectivei trimiteri în rețeaua poștală a furnizorului care colectează trimiterii poștale, pentru care se poate face simulare pe platforma web a www.curier-online.ro conform greutății/dimensiunilor introduse de client.

CURIER ONLINE oferă și asigură prestarea serviciului schimbare destinație având ca particularitate schimbarea adresei de livrare/destinație numai în măsura în care noua adresă de livrare/destinație se află în cadrul aceleiași localități/județ/țări menționate/indicate în adresa menționată la momentul depunerii trimiterii poștale (adresa inițială).

VII. Timpii de livrare și termene specifice anumitor tipuri de servicii poștale.

VII.1. Trimiteri poștale interne:

Cu excepția serviciului express și a serviciului poștal livrare specială care are drept particularitate livrarea potrivit indicațiilor expeditorului privind fie data și ora predării, timpii de livrare garantați pentru serviciile poștale având ca obiect trimiteri poștale interne sunt de 7 zile lucrătoare.

Termenul de returnare a confirmării de primire către expeditor în cadrul serviciului poștal Confirmare de primire având ca obiect trimiteri poștale interne este de 7 zile lucrătoare de la momentul livrării trimiterii poștale.

Returnarea contravalorii bunurilor care fac obiectul serviciului contra ramburs având ca obiect trimiteri poștale interne se face în termen de maxim 30 zile lucrătoare de la livrarea trimiterii poștale.

VII.2. Trimiterile poștale internaționale:

În cazul serviciilor poștale având ca obiect trimiteri poștale internaționale cu excepția serviciului Express, timpii de livrare garantați sunt de 20 zile lucrătoare.

Returnarea contravalorii trimiterii poștale care face obiectul serviciului contra ramburs având ca obiect trimiteri poștale internaționale se face în termen de 30 zile lucrătoare de la livrarea trimiterii.

CURIER ONLINE nu prestează serviciul confirmare de primire având ca obiect trimiteri poștale internaționale.

VII.3. Serviciul express național:

Timpii de livrare garantați pentru serviciul express încep de la acceptarea trimiterii poștale în vederea livrării și vor respecta următoarele condiții:

În cazul trimiterilor poștale interne timpii de livrare nu vor depăși 12 ore în aceeași localitate, 24 de ore între reședințele de județ și intra-județean, respectiv 36 de ore între oricare alte două localități.

VII.4. Serviciul express internațional:

În cazul trimiterilor poștale internaționale, timpul cât trimiterea poștală se află pe teritoriul României nu poate depăși limitele prevăzute de prezentele condiții aferente trimiterilor poștale interne;

În cazul trimiterilor poștale internaționale colectate de pe teritoriul României și care urmează a fi livrate unui destinatar aflat în unul dintre statele membre ale Uniunii Europene sau ale Spațiului Economic European, timpul cât trimiterea poștală se află în afara teritoriului României este de 120 ore;

În cazul trimiterilor poștale internaționale colectate de pe teritoriul României și care urmează a fi livrate pe teritoriul unui stat aflat în afara Uniunii Europene sau în afara Spațiului Economic European, timpul cât trimiterea poștală se află în afara teritoriului României este de maxim 240 ore;

VII.5. Termene generale

CURIER ONLINE va răspunde față de expeditor pentru predarea cu întârziere a trimiterilor poștale prin plata unor penalități în cuantum de 1% din tariful serviciului pentru fiecare zi de întârziere, cu excepția serviciului express în cazul căruia răspunde în același cuantum per 12 ore întârziere. Penalitatea calculată nu va putea depăși tariful serviciului.

CURIER ONLINE ofertă și asigură prestarea serviciului de trimitere recomandată care are obiect trimiteri poștale interne și internaționale.

Termenul în care poate fi solicitată de către expeditor dovada privind depunerea sau respectiv livrarea la destinatar a trimiterii poștale care face obiectul serviciului de trimitere recomandată este de 9 luni de la data colectării respectivei trimiteri poștale. Dovada solicitată se comunică în termen de 15 zile de la data solicitării acesteia printr-o modalitate agreată cu expeditorul (e-mail, adresă scrisă etc.).

Limita maximă admisă a valorii declarate este de 13.000 euro/trimitere poștală (sau echivalent în RON), însă pentru sumele care depășesc 5000 euro (sau echivalentul în lei) este posibilă optarea pentru serviciul de trimitere cu valoare declarată numai în măsura în care există contracte încheiate în acest sens între CURIER ONLINE și expeditor.

Termenul în care poate fi solicitată de către expeditor dovada privind depunerea respectiv livrarea trimiterii poștale care face obiectul unui serviciu având ca obiect bunuri cu valoare declarată este de 9 luni de la data colectării respectivei trimiteri poștale. Dovada solicitată se comunică în termen de 15 zile de la data solicitării acesteia printr-o metodă agreată cu expeditorul (de exemplu fax, e-mail etc.) fără a implica costuri suplimentare în sarcina expeditorului.

VIII. Returnarea trimiterii poștale

CURIER ONLINE se obligă să asigure returnarea la expeditor a trimiterii poștale care nu a putut fi predată destinatarului din una dintre următoarele cauze:

Adresa destinatarului nu există sau la adresa indicată nu există nicio construcție ori un serviciu disponibil destinat primirii trimiterii poștale;

Destinatarul sau persoana autorizată să primească trimiterea poștală nu a fost găsit(ă) la adresa indicată după expirarea, atunci când este cazul, a termenului de păstrare în vederea predării;

Destinatarul sau persoana autorizată să primească trimiterea poștală a refuzat să primească, după caz, trimiterea poștală, confirmarea în scris conform prevederilor legale a primirii trimiterii poștale în cazul serviciului Confirmare de primire ori achitarea contravalorii bunului care face obiectul serviciului contra ramburs;

Returnarea se va face la cel mai apropiat punct de acces/contact de adresa expeditorului al furnizorului de servicii poștale prin intermediul căruia CURIER ONLINE asigură prestarea serviciului și nu va implica în sarcina expeditorului plata unor tarife în acest sens, expeditorul fiind în prealabil informat în scris despre posibilitatea preluării trimiterii poștale de la respectivul punct de acces/contact.

Termenul de returnare a trimiterii poștale la expeditor/integrator este de 10 zile lucrătoare pentru trimiterile poștale interne, respectiv de 20 zile lucrătoare pentru trimiterile poștale internaționale, după caz, de la expirarea termenului de păstrare în vederea predării sau de la data ultimei încercări de livrare a trimiterilor poștale care nu au putut fi predate destinatarului ori care au fost refuzate de către destinatar.

IX. Plata serviciilor.

Cu excepția cazurilor în care a fost prevăzut anterior contrar prin intermediul unor contracte scrise între utilizator și CURIER ONLINE plata serviciilor se va efectua în conformitate cu lista de prețuri actuală a CURIER ONLINE. Se vor aplica tarifele valide în ziua preluării trimiterii poștale. Tarifele sunt disponibile online în aplicația de înregistrare a comenzilor.

Moneda în care se face achitarea tarifului serviciilor prestate este după caz: RON, USD, EURO;

La calcularea greutății taxabile a coletului se va lua în considerare greutatea cea mai mare dintre greutatea gravimetrică (determinată prin cântărirea efectivă) și greutatea volumetrică (greutatea volumetrică = lungime x lățime x înălțime în cm / 5000) rezultată în Kg.

În cazul în care Clientul nu plătește valoarea facturilor în termenul convenit, CURIER ONLINE poate aplica penalități în cuantum de 0.15 % pentru fiecare zi de întârziere calculate la valoarea scadentă și neachitată conform contractului dintre părți.

X. Obligația de cooperare.

Clientul este responsabil să se asigure că datele înscrise pe trimiterea poștală sau pe ambalajul acesteia sunt lipsite de erori.

În cazul în care Clientul completează pe cont propriu documentul de transport prin intermediul aplicației informatice puse la dispoziție de către CURIER ONLINE (aplicație web, aplicație de sine stătătoare etc.), Clientul este responsabil să se asigure că datele furnizate sunt lipsite de erori și corect atașate de trimiterea poștală sau de ambalajul acesteia.

Când trimiterile poștale au drept conținut bunuri impozabile, clientul răspunde de asigurarea întregii documentații necesare pentru vamă prin atașarea acesteia la trimiterea poștală într-un plic exterior.

CURIER ONLINE nu se face răspunzătoare pentru nelivrarea trimiterii poștale dacă imposibilitatea livrării s-a datorat erorilor de completare făcute de Client sau dacă acesta nu a furnizat documentele vamale necesare pentru formalitățile vamale de export și/sau import sau dacă nu a achitat taxele către autoritatea vamală și către autoritatea fiscală a statului care a calculat aceste taxe.

XI. Deschiderea, dispunerea și distrugerea de trimiteri poștale.

Secretul trimiterilor poștale este inviolabil;

Furnizorul de servicii poștale nu va deschide trimiterea poștală și nu va condiționa prestarea serviciilor poștale de deschiderea trimiterii poștale depusă închisă.

Reținerea, deschiderea și divulgarea conținutului trimiterilor poștale este permisă numai în condițiile și cu procedura prevăzute de lege;

Furnizorul de servicii poștale poate distruge trimiterea poștală care a produs sau poate produce iminent pagube importante persoanelor, mediului, instalațiilor utilizate sau altor trimiteri poștale cu informarea expeditorului dacă aceasta este posibilă. În acest caz contractul încetează de drept. Sarcina probei revine CURIER ONLINE.

XII. Responsabilitatea costurilor.

Costurile pentru formalitățile vamale și pentru declarația vamală de export (după caz) sunt suportate de către expeditor. În cazul cererilor de colectare, destinatarul va suporta doar costurile pentru formalitățile vamale;

În cazul importului din afara U.E., taxele de import, TVA sau orice alte taxe aplicabile sunt facturate destinatarului. În cazul exportului în afara U.E., taxele de import, TVA sau orice alte taxe aplicabile sunt facturate destinatarului, iar dacă acestea nu sunt acceptate la prima solicitare, acestea vor fi facturate expeditorului;

Clientul va despăgubi CURIER ONLINE pentru toate costurile suportate de CURIER ONLINE din momentul deschiderii și/sau dispunerii și/sau distrugerii trimiterii poștale conform Capitolului XI.

XIII. Răspunderea.

Pentru furtul, pierderea totală sau parțială, distrugerea totală sau parțială ori deteriorarea trimiterilor poștale interne și internaționale survenite între momentul colectării și cel al livrării la destinatar, CURIER ONLINE răspunde în conformitate cu prevederile O.U.G. 13/2013 completate cu celelalte dispoziții legale în vigoare.

XIV. Limitele de răspundere.

Beneficiar al eventualelor despăgubiri este numai Clientul (expeditorul sau destinatarul);

Nu suntem răspunzători și nu ne sunt imputabile pierderile speciale (pierderi de profit, de venit, dobânzi, piețe de desfacere, licitații) sau alte daune și pagube indirecte generate de întârzierea, pierderea, distrugerea, livrarea viciată sau nelivrarea trimiterii poștale;

În cazul furtului, pierderii totale sau parțiale, distrugerii totale sau parțiale ori al deteriorării trimiterii poștale, CURIER ONLINE răspunde pentru paguba pricinuită dacă aceste împrejurări au survenit între momentul depunerii trimiterii și momentul livrării la destinatar, respectiv returnării la expeditor (acolo unde este cazul);

CURIER ONLINE răspunde pentru trimiterile poștale interne și internaționale după cum urmează:

În caz de pierdere, furt sau distrugere totală:

cu întreaga valoare declarată pentru o trimitere poștală care face obiectul unui serviciu de trimitere cu valoare declarată, inclusiv dacă respectiva trimitere poștală face sau nu obiectul unui serviciu trimitere contra ramburs;

cu valoarea rambursului pentru o trimitere poștală care face obiectul unui serviciu contra ramburs fără valoare declarată;

cu suma reprezentând de 5 ori tariful serviciului pentru trimiterile poștale care nu fac obiectul unui serviciu de trimitere cu valoare declarată sau unui serviciu contra ramburs;

În caz de pierdere ori distrugere parțială sau deteriorare:

cu valoarea declarată pentru partea lipsă, distrusă sau deteriorată ori cu cota-parte corespunzătoare greutății lipsă din valoarea declarată pentru trimiterile poștale care fac obiectul unui serviciu de trimitere cu valoare declarată;

cu suma reprezentând de 5 ori tariful serviciului în caz de pierdere parțială, distrugere parțială sau deteriorare a trimiterilor poștale care nu fac obiectul unui serviciu de trimitere cu valoare declarată;

În cazul unei trimiteri care face obiectul unui serviciu contra ramburs, furnizorul de servicii poștale răspunde cu întreaga valoare a rambursului pentru situația în care nu a restituit expeditorului întreaga valoare a acestuia sau cu diferența corespunzătoare până la valoarea integrală a acestuia în cazul în care contra rambursul a fost încasat parțial de la destinatar;

La sumele prevăzute mai sus se adaugă dobânda legală penalizatoare care curge din momentul introducerii reclamației prealabile sau după caz al introducerii cererii de chemare în judecată, indiferent care dintre aceste momente intervine primul;

Pierderea completă a conținutului este echivalentă cu pierderea trimiterii poștale;

În situația în care expeditorul a declarat o valoare mai mică decât cea reală, despăgubirea este la nivelul valorii declarate;

În afara despăgubirilor prevăzute în cazul pierderii, furtului sau a distrugerii totale, se restituie și tarifele încasate

În cazul neefectuării prestațiilor care constituie caracteristici suplimentare ale serviciilor poștale nominalizate de expeditor prin indicații speciale, se restituie numai tarifele încasate suplimentar față de tariful aplicabil pentru serviciul poștal standard;

În cazul pierderii dovezii privind predarea trimiterii poștale înregistrate confirmată în scris de către destinatar, CURIER ONLINE are obligația punerii la dispoziția expeditorului a unui duplicat al dovezii de predare;

Expeditorul poate renunța la dreptul său de despăgubire în favoarea destinatarului.

CURIER ONLINE este exonerată de răspundere în următoarele situații:

Paguba s-a produs ca urmare a faptei expeditorului sau destinatarului;

Trimiterea a fost primită fără obiecții de către destinatar, cu excepția reclamațiilor referitoare la pierderea, furtul, deteriorarea sau distrugerea totală ori parțială a conținutului trimiterii poștale;

Paguba s-a produs ca urmare a unui caz de forță majoră sau a cazului fortuit; în acest caz expeditorul are dreptul la restituirea tarifelor achitate cu excepția tarifului de asigurare;

Destinatarul nu are asigurat un serviciu destinat primirii trimiterii poștale (de ex. Registratură).

XV. Mecanismul de soluționare a reclamațiilor.

Orice reclamație referitoare la prestarea necorespunzătoare sau neprestarea serviciului poștal se va face în scris prin completarea unei reclamații, putându-se utiliza în acest sens formularul pus la dispoziție de CURIER ONLINE și va putea fi trimisă pe e-mail folosind următoarea adresă: suport@curier-online.ro;

Prin accesarea formularului de reclamație direct din site: FORMULAR DE RECLAMAȚIE

Reclamația trebuie să conțină inclusiv informații complete și corecte legate de numărul de cont, banca și sucursala la care este deschis, informații în temeiul cărora ulterior să fie plătită despăgubirea în măsura în care reclamația se va dovedi întemeiată.

Fiecare reclamație va fi înregistrată primind un număr de înregistrare (număr care va fi ulterior trecut în toate comunicările care se vor face între prestatorul de servicii poștale INNOVATIVE FRANCHISE și reclamant) iar confirmarea primirii acesteia se va face prin e-mail în cazul ambelor modalități de introducere a reclamației și în măsura în care petentul dorește transmiterea acesteia printr-o metodă solicitată prin intermediul reclamației, INNOVATIVE FRANCHISE va transmite în mod suplimentar și prin modalitatea astfel solicitată de către reclamant;

Dreptul de a face reclamație îl are atât expeditorul, cât și destinatarul, respectiv împuterniciții legali ai acestora. Orice reclamație se va înregistra în „Registrul Electronic de Reclamații”;

Obiectul reclamației îl poate constitui:

Pierderea, furtul, distrugerea / deteriorarea totală sau parțială a trimiterilor poștale;

Nerespectarea timpului de predare, respectiv de returnare a trimiterilor poștale;

Conduita profesională a reprezentanților CURIER ONLINE;

Orice alte obiecții referitoare la calitatea prestațiilor;

Termenul de introducere a reclamației prealabile adresate CURIER ONLINE este de 6 luni și se calculează de la data depunerii trimiterii poștale;

Reclamația se face individual pentru fiecare trimitere poștală în parte.

Reclamația trebuie să fie însoțită de documente relevante corespunzătoare evenimentului reclamat, cum ar fi de exemplu:

Dovadă preluare trimitere poștală, copie notă de transport/awb (doar în cazul în care expeditorul reclamă pierderea/furtul trimiterii poștale);

Orice dovezi pe care reclamantul le consideră relevante și pe baza cărora își întemeiază pretențiile în vederea efectuării unor analize corecte și complete și a soluționării reclamației (de exemplu, fotografii, descrierea bunurilor care fac obiectul trimiterii poștale, bunul distrus/deteriorat care face obiectul trimiterii poștale, ambalajul trimiterii poștale etc.);

Documente fiscale (copie bon fiscal, chitanță, ordin de plată etc.) care atestă plata serviciului reclamat atunci când plata a fost efectuată anterior sau cel târziu la momentul depunerii trimiterii poștale;

Proces-verbal constatator încheiat cu curierul care a efectuat livrarea trimiterii poștale în cazul în care distrugerea totală sau parțială sau deteriorarea trimiterii poștale a fost reclamată la momentul livrării sau încercării livrării trimiterii poștale.

Expeditorul / destinatarul sau împuterniciții legali ai acestora vor avea dreptul la despăgubiri numai dacă reclamația a fost introdusă în cadrul termenelor prevăzute mai sus;

Termenul de soluționare a reclamației (implicând analiză reclamație, comunicare răspuns și acordare despăgubiri) este de 3 luni de la data depunerii acesteia.

XVI. Procedura de despăgubire.

Termenul de plată a despăgubirilor este de 15 zile de la data soluționării reclamației, fără a depăși însă termenul de 3 luni menționat anterior, plata făcându-se în contul furnizat de către reclamant prin intermediul reclamației introduse prin transfer bancar.

Dacă în urma analizei documentelor puse la dispoziție de utilizator se constată că în baza Condițiilor generale privind furnizarea serviciilor poștale ale CURIER ONLINE ce fac parte din oferta comercială a CURIER ONLINE acesta este îndreptățit să primească o sumă de bani cu titlu de despăgubire, plata acestor sume se va realiza în termenul stabilit mai sus.

Sumele aferente despăgubirii nu sunt purtătoare de TVA.

Expeditorii trimiterilor poștale răspund față de furnizorul de servicii poștale CURIER ONLINE pentru daunele rezultate din natura periculoasă a trimiterilor poștale sau a condițiilor de ambalare neadecvate ale acestora în limita valorii daunelor și a sumelor plătite ca despăgubire altor beneficiari ai serviciilor poștale ale căror trimiteri poștale au fost deteriorate din această cauză. În toate cazurile termenul pentru înaintarea plângerii către ANCOM sau pentru introducerea cererii de chemare în judecată este de 1 an. Termenul de prescripție prevăzut curge de la data depunerii trimiterii poștale.

XVII. Jurisdicția, legislația aplicabilă, invaliditate parțială

Orice dispute care apar din oferta comercială a CURIER ONLINE vor fi soluționate pe cale amiabilă; dacă aceasta nu este posibilă, se vor apela entitățile competente.

Invaliditatea dispozițiilor individuale a acestor condiții nu va prejudicia validitatea dispozițiilor rămase.

Orice modificări ulterioare ale Condițiilor generale privind furnizarea serviciilor poștale ale CURIER ONLINE vor fi disponibile pe site-ul oficial www.curier-online.ro cu cel puțin 30 de zile înainte ca modificările respective să intre în vigoare.

Prevederile Condițiilor generale privind furnizarea serviciilor poștale ale CURIER ONLINE se completează în mod corespunzător cu prevederile legislației în vigoare aplicabile în domeniu.